събота, януари 17, 2009

Начинаещ хакер

Интересно е да имаш бавен Интернет.
Случи се днес да не ми се зареди Javascript-а на сайта на МТел, когато пращах SMS. И го пратих все пак. 125 символа. Рекорд по дължина, едва ли не.
Пуснах Firebug и се оказа се textarea-та в която се пише SMS има вързани доста listener-и за клавиатурата, водещи до една и съща функция 'СметниОставащитеСимволиВСМСа()'. И функцията е разписана на същата страница. Не се сетих дали мога да променя съдържанието на Javascript функция в браузъра, при заредена страница, но направих друго. След като се убедих, че бутона за изпращане е обикновен submit бутон, а не DIV елемент с Javascript вързан на onclick() събитието, си изключих Javascript-а в браузъра и презаредих страницата. (Баси, къв съм описателен, тази статия като стане известна дивелъпър-ите от МТел ще имат готово решение за бъга си :-/ )
Брояча хич и не отчита символите вече, ха-ха. Естествено реших да тествам граничното условие и си изпратих SMS със дължина 207 символа. Получих обаче само 147 вероятно. Толкова пише на брояча, който не работи без разрешен Javascript и явно си имат и малка сървърска проверка (ето и второ решение, да се таковам в разбирача). Здраве да е.
Кирията е следната. Обикновено тъпия брояч започва от 100, и като сложа за изпращач 'alex' остават 96. Случвало ми се е да пише понякога и 116 да речем и съм се чудил защо така. И сега нямам обяснение, не ми и трябва. А и помня как преди години имахме 30 SMS-а на ден.
Та така.
Инструкции за употреба:
Firefox 3:
Tools -> Options -> Content -> Enable Javascipt checkbox (поле за отметка)
IE 7
Не намерих такава опция, ако има обадете ми се да я сложа тука. Ползвам IE само на работа за да гледам как не ни върви Web-приложението там и да се боря с това.

Както се казва в сайта на МТел, не злоупотребявайте с услугата. Просто я ползвайте на 100% докато може.
А да, ако забравите да си разрешите Javascript-а след това, няма да можете да гледате клипчетата в тубите, да речем. Редактора на блога ми също изглежда лудо, със забранен Javascript.

Приемете тази статия като закъснял новогодишен подарък от мен.

П.С.
Това го пиша след купона за рожден ден на една много симпатична полякиня, в 3:30 през нощта. Весел купон стана към края, снимки тука.

П.С.2
Интересно, днес в сайта пишеше 100 символа. И наистина пратиха само 100 символа, въпреки усилията ми. Дали е от неделята или нещо друго, не знам. Оглеждайте се за началната стойност и си бройте символите в някой сносен текстов редактор :)

Няма коментари: